'Kalimah Toibah Melahirkan Generasi Bertaqwa'

assalamualaikum Pictures, Images and Photos


Pena Tok Guru

Himpunan Berita PASWP

Sila Clicks

Wednesday, December 30, 2009

MP PAS Titiwangsa terima memorandum JK Bertindak Indian Element Kg Pandan,Kuala Lumpur

Bahan: http://mppas.wordpress.com/



Ahli Parlimen Titiwangsa Dr Lo’ Lo’ Mohd Ghazali menerima memorandum daripada Pengerusi JKKK Bertindak Indian Element Kg Pandan KL, SM Sureshkumar AL Maniam di Lobi Parlimen hari ini 15 Dis. 2009.




Teks memorandum

JAWATANKUASA BERTINDAK INDIAN SETTLEMENT KAMPUNG PANDAN KUALA LUMPUR

35A, Lorong Delapan,Kg. Pandan Indian Settlement, 55100 Kuala Lumpur.

Tel : 013-2301 878, 016-9060 445

Jb_kpis@yahoo.com



Kepada,



Yang Berhormat,

DR. LO’LO’ MOHD GHAZALI,

Ahli Parlimen Titiwangsa. 15hb Disember 2009



PER: PERUMAHA SETINGGAN DI KAWASAN TITIWANGSA (KG.PANDAN INDIAN SETTLEMENT).

Terlebih dahulu kami, ahli-ahli Jawatankuasa bertindak dan penghuni-penghuni setinggan yang telah mengambil tindakan Mahkamah berterimakasih banyak atas pertolongan dan sokongan Yang Behormat memperjuangkan hak asasi penghuni-penghuni di Kg. Pandan Indian Settlement atas isu berkenaan KL Draf Plan 2020 dan perumahan setinggan.



Kebelakangan ini pihak MIC telah menganjurkan sebuah perjumpaan dengan penghuni-penghuni setinggan yag telah memfailkan kes terhadap pihak DBKL pada 4hb November 2009 (Rabu) di Dewan Orang Ramai (Lorong 5) Kg. Pandan. Perjumpaan ini telah dihadiri oleh Datuk Saravanan, Datuk Mohd Amin Nordin Abdul Aziz, ketua MIC Kg. Pandan P. Sritheran dan kebanyakkan ahli-ahli MIC dan DBKL.



Semasa perjumpaan ini Datuk Saravanan telah mengucapkan kata-kata ang boleh dikatakan memeras ugut terhadap penghuni-penghuni setinggan. Beliau telah mengecam dengan mengatakan bahawa pihak DBKL telah membuat keputusan muktamad bahawa kesemua penghuni-penghuni yang telah memfailkan kes terhadap pihak DBKL tidak akan diberikan unit rumah dimana-mana perumahan PPR milik DBKL ataupun kerajaan setelah pihak DBKL menang dalam kes ini, kerana keputusan mahkamah akan memihak pada DBKL kerana tiada sesiapapun pernah menang kes yang difailkan terhadap pihak DBKL.



Kata-kata Datuk M, Saravanan telah membangkitkan kemarahan penghuni-penguni setinggan dan kami meminta agar Yang Berhormat menyuarakan tindakan dan kata-kata Datuk M. saravanan di Dewan Parlimen kerana tindakan Mahkamah adalah hak kami dan kami kesemua adalah Rakyat Malaysia.



Oleh itu besarlah harapan kami penghuni-penghuni setinggan disini jikalau Yang Berhormat dapat menyuarakan hasrat kami ini di Dewan Parlimen.



Sekian Terima kasih,



Yang benar



(S.M Sureshkumar A/L Maniam)

Pengerusi,

J/kuasa Bertindak, Indian Settlemant Kg. Pandan, Kuala Lumpur

No Tel : 013-2301 878



Difailkan dalam: ADR Titiwangsa, Memorandum

No comments:

Post a Comment

التطورات على مدار الساعة

Berita Semasa

Berita Semasa
Sumbangan PAS WP kepada Negeri Kedah

Berita Semasa

Berita Semasa
Sumbangan PAS WP Kepada Negeri Perlis

Viva Gaza Palestin

Viva Gaza Palestin