'Kalimah Toibah Melahirkan Generasi Bertaqwa'

assalamualaikum Pictures, Images and Photos


Pena Tok Guru

Himpunan Berita PASWP

Sila Clicks

Thursday, December 31, 2009

Pemuda Pas Anjurkan Ekspedisi Dakwah (Ziarah Kasih) Di Sambutan Malam Tahun Baru

Oleh Kamaruzaman Mohamad

Dewan Pemuda PAS Pusat (DPPP) bersama Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (DPPWP) serta Nisa' Wilayah Persekutuan akan berganding bahu menjalankan operasi Ziarah Kasih pada sambutan Malam Tahun Baru 2010. Operasi ini adalah khusus bagi mendekati anak-anak muda supaya mereka mampu menjaga diri, akhlak, syakhsiyah serta pergaulan agar tidak terjerumus kepada perkara yang negatif. Operasi Ziarah Kasih akan diketuai oleh Ustaz Nasrudin Hassan, Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, bersama Sdr Mohamad Suhaimi bin Abdul Aziz, Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan serta pimpinan Nisa' Wilayah Persekutuan.


Operasi ini akan bertumpu beberapa lokasi strategik di sekitar ibu negara seperti Dataran Merdeka, KLCC, Taman Tasik Titiwangsa, Bangsar, dan Taman Tasik Permaisuri. Ia akan bermula pada jam 9.00 malam dan berakhir sekitar jam 1.00 pagi. Kami percaya berdasarkan pengalaman setiap tahun menunjukkan budaya sambutan Malam Tahun Baru ini menjadi punca peningkatan gejala sosial di kalangan anak-anak muda seperti hedonisme (candu hiburan), zina, pergaulan bebas lelaki dan perempuan, dadah, minum arak, lumba motor haram dan sebagainya. Kebiasaannya ramai anak-anak muda mengakhiri Sambutan Malam tahun Baru dengan berkunjung ke Kelab Malam, berlumba motor atau kereta, mengambil dadah, meminum arak atau berkunjung ke tempat-tempat sunyi bersama pasangan masing-masing.
Kebimbangan kami terhadap nasib anak-anak muda Malaysia yang setiap tahun dipengaruhi dengan budaya hedonisme seperti ini. Apakah budaya hedonisme yang menyumbang kepada gejala negatif ini mampu melahirkan generasi yang baik di masa akan datang.
Kami berharap usaha ini akan disokong sepenuhnya oleh agensi kerajaan seperti JAWI, DBKL, JAKIM, pihak polis dan semua pihak yang berkaitan. Kami juga menyeru NGO-NGO Islam supaya dapat berganding bahu bersama-sama menyertai usaha dakwah kami ini.
Disediakan oleh

KAMARUZAMAN MOHAMAD
Ketua Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan

No comments:

Post a Comment

التطورات على مدار الساعة

Berita Semasa

Berita Semasa
Sumbangan PAS WP kepada Negeri Kedah

Berita Semasa

Berita Semasa
Sumbangan PAS WP Kepada Negeri Perlis

Viva Gaza Palestin

Viva Gaza Palestin